Fryslân als Lovebrand. Als het aan Merk Fryslân ligt, dan krijgt onze provincie dat merk.
Een lovebrand is een merk waar mensen bijzondere en vaak emotionele waarden aan toekennen. De emotionele waarden zijn zo diep, dat de mensen een afweer ontwikkelen tegenover negatief nieuws over een bepaald merk.
Volgens Loek Hogenhout, directeur van de nieuwe marketingorganisatie Merk Fryslân, is Fryslân al een Lovebrand, maar wil het zich nog meer profileren als dat merk. Daarbij richten ze zich op de marketing en promotie van Friesland voor de komende jaren. Daarnaast zijn ze ook verantwoordelijk voor de brede regiomarketing van de provincie en bouwen ze de activiteiten van Bleef Fryslân, Fan Fryslân en voormalig Tourist Info Fryslân verder uit.
Verder heeft Merk Fryslân drie hoofdtaken: de marketing van Friesland en de Wadden in en buiten de provincie, bouwen aan het product Friesland in samenwerking met ondernemers, gemeenten, provincie en andere stakeholders en het ontwikkelen en faciliteren van de gastvrijheid als onderscheidend kenmerk van onze provincie. Ze zien daarbij Friesland en de Wadden als twee afzonderlijk sterke merken.